Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Az Ekertv. értelmében a felek megállapodnak, hogy az Üzemeltető valamint a Vásárló közötti, a Vásárló regisztrációs vagy megrendelési adatai között szereplő email címen történő kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://medfood.hu) és aldomainjein (https://webshop.medfood.hu) történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető és letölthető a következő weboldalról: https://webshop.medfood.hu/aszf
1. Szolgáltató adatai:
2. Alapvető rendelkezések:
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a vásárló és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2021. július 23. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes. Az Üzemeltető kizárólag nagykorú, cselekvőképes személyt szolgál ki, a Vásárló a jelen vásárlási feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorúnak minősül.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalakra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldalak tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldalak, azoknak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldalak terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalakon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
2.5 A Vásárlási feltételek legfrissebb változata a http://webshop.medfood.hu.medfood.hu és a http://medfood.hu oldalak nyitólapján elhelyezett Általános Szerződési Feltételek linkre kattintva érhető el. A Felhasználó felelőssége, hogy a Vásárlási feltételek változásait figyelemmel kísérje.
3. A Szolgáltatás használatának feltételei és regisztráció
3.1 Felhasználónak első lépésben a www.webshop.medfood.hu oldalon regisztrálnia szükséges. A webshopból csak jóváhagyott regisztráció után lehet vásárolni. Ennek indoka, hogy a termékek orvosi tanács és felügyelet nélkül kizárólagos fogyasztása legfeljebb 3 hétig engedélyezett! 2021.07.23-a után új vevő kizárólag orvosi konzultációval vagy orvosi engedéllyel együtt vásárolhat termékeinkből. (Az orvosi konzultációs díjat/díjakat az orvos határozza meg vagy egyes Diétás Programhoz tartozó csomag esetében a csomag tartalmazza. A Medfood Kft. rendelkezik szerződött orvosokkal illetve kérés esetén az Ön által javasolt orvossal felvesszük a kapcsolatot. )
3.2 Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
3.3 A vásárlás és a regisztráció során megadott személyes adatokat az Üzemeltető az Adatkezelési Szabályzatnak megfelelően kezeli és ennek megfelelően gondoskodik a tárolt adatok biztonságáról. Felhasználó által megadott adatokból az Üzemeltető felhasználói fiókot képez, ami e-mail cím és jelszó megadása mellett érhető el. Az egyes, a Felhasználó által megadotte-mail címek hozzáférhetőségéért és a felhasználó által megadott jelszó biztonságos kezeléséért a Felhasználó felel.
Az Üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben egy Felhasználó valótlan adatokkal vagy több alkalommal regisztrál, az adott Felhasználó Szolgáltatáshoz történő hozzáférését – külön értesítés nélkül - korlátozza vagy megtagadja.
Amennyiben a Felhasználónak a regisztráció során kötelezően megadandó adataiban bármilyen változás történik, a Felhasználó köteles a változásokat átvezetni felhasználói fiókjában. Erre a belépést követően az adatmódosítás menüpontban van lehetőség. Amennyiben Felhasználó az adataiban - így különösen a szállítás címben - bekövetkezett változásokat a felhasználói fiókjában nem vezeti át az abból adódóan őt ért károkért, késedelmes szállításért egyéb, ezen mulasztással összefüggő hátrányos jogkövetkezményekért az Üzemeltetőt semmilyen felelősség nem terheli, a meghiúsult kiszállítás költsége a Felhasználót terheli. Mivel a regisztrációhoz kapcsolódó egyedi felhasználó azonosításra a Felhasználó által megadott email szolgál, azt a Felhasználó nem tudja megváltoztatni.
Az egyes Felhasználókat terheli a teljes felelősség a felhasználói fiókjukkal összefüggésben végzett valamennyi tevékenységért. A Felhasználók kötelesek az Üzemeltetőt haladéktalanul tájékoztatni felhasználói fiókjuk bármilyen jogosulatlan felhasználásáról vagy bármilyen egyéb a biztonságot sértő cselekedetről.
Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a felhasználói jelszavak vagy Fiókok a Felhasználók tudtával vagy tudta nélküli illetéktelen használatából eredő károkért. A Felhasználó ugyanakkor felelősséggel tartozik a saját jelszavának vagy felhasználói fiókjának illetéktelen használatával az Üzemeltetőnek vagy bármely harmadik személynek okozott károkért.
3.4 A regisztráció folyamata: a regisztráció linkre kattintva a felugró mező egyes sorainak valós adatokkal történő, megfelelő és hiánytalan kitöltésével indul. Regisztráció során az űrlapot a Felhasználó tényleges adatainak megfelelően kell kitölteni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú. A jóváhagyott regisztrációról visszaigazoló üzenetet küld webshopunk, vásárlást csak ezt követően lehet eszközölni. A Felhasználó fiókjában ellenőrizheti, módosíthatja személyes adatait.
3.5 Felhasználó kérheti felhasználói fiókjának megszüntetését. Ezt a Felhasználó nevének és a regisztráció során megadott e-mail címének megadásával, az info@medfood.hu e-mail címre küldött levélben teheti meg.
4. A termék kiválasztása, rendelés menete
4.1 Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba, ahol lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. A diéta egyes fázisaitól függően a vevők a számukra orvos által jóváhagyott csomagokból / termékekből választhatnak. Egyes termékekről további információk a http://medfood.hu oldalon is elérhetőek.
Mivel a termékek orvosi diéta program részét képzik , ezért próbacsomagunkból egy Felhasználó maximum 1 darabot vásárolhat! Ismételt vásárlás esetén Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az értékesítést megtagadja. Ismételt vásárlás esetén, amennyiben a termék ellenértéke megfizetésre került, úgy Szolgáltató az ellenértéket a Felhasználó által megadott számlaszámra visszautalja.
Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét és lehetőséget biztosít a szállítási költség megtekintésére. Felhasználónak lehetősége van bármikor visszalépni és javítani az adatbeviteli hibákat.
4.2. Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
4.3 Felhasználó „pénztár” gombra történő kattintással véglegesítheti a rendelését.
A véglegesítés során a Felhasználó kiválasztja a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
5. Fizetési módok
Webáruházunkban történő vásárlások alkalmával az alábbi fizetési módok választására van lehetőség:
5.1 Banki előreutalás: ha a pénztárnál a Banki előreutalást választja, akkor a visszaigazoló email-ben megküldött szállítólevél alapján kell egy banki utalást indítania a Medfood Kft. OTP Bank-nál vezetett 11742173-20174972 sz. számlájára. Az utalásnál szükséges feltüntetni a megrendelés azonosítóját, melyet a visszaigazoló email szintén tartalmaz. Az átutalás számlánkra történő beérkezéséről emailben értesítjük, majd postázzuk a terméket, melynek átfutási ideje 2-4 munkanap.
5.2 Utánvételes vásárlás: utánvételes vásárlás esetén a megrendelés teljes vételárát a szállítási költséggel együtt a futárszolgálat munkatársának kizárólag készpénzzel fizetheti ki a küldemény átvételekor
5.3 Amennyiben bankkártyával szeretné megrendelését kifizetni, ehhez a Simple által biztosított biztonságos online bankkártyás fizetési megoldást nyújtjuk vásárlóinak, amelyet a rendelés folyamatának a végén tud kezdeményezni. Az átvételi pontokon helyben bankkártyás fizetésre nincs lehetőség, ezért kérjük, vegye igénybe online bankkártyás fizetési szolgáltatásunkat! Az Ön kártyaadatait az információáramlás alatt SSL titkosítás védi. Bővebb információ : http://simplepartner.hu/PaymentService/Fizetesi_tajekoztato.pdf
6. Szállítás módok
- Fürgefutár/GLS szállítás esetén: Csomagját a Fürgefutár / GLS futárszolgálat munkatársai szállítják ki. Email-ben küldenek információt a kiszállítás pontos időpontjáról és a lehetséges időpont egyeztetésekről.
-
GLS Csomagpont : A vevőink kényelmesen és saját időbeosztásuk szerint vehetik át az árut a GLS CsomagPontokon keresztül, ahol készpénzes, egyes helyeken kártyás fizetés is biztosított. A GLS CsomagPontok, olyan jól megközelíthető helyeken találhatók, mint például bevásárlóközpontokban, benzinkutakon, könyvesboltokban vagy egyéb forgalmas üzletekben. Ezen szállítási mód bejelölése után, kiválaszthatja az Önnek legjobban megfelelő átvételi helyet.
1 – 40.000 Ft rendelés összegéig: |
max. bruttó 2.400 Ft szállítási költség |
40.001 - 62.000 Ft rendelés összegéig: |
max. bruttó 1.900 Ft szállítási költség |
62.001 Ft feletti rendelés |
ingyenes |
A szállítási költség minden esetben a ténylegesen kiszállított áruérték alapján kerül megállapításra, csomagolási költséget nem számítunk fel.
7. Kiszállítási idő
A szállítási határidő attól függ, hogy milyen szállítási módot szeretne igénybe venni a megrendelés átvételéhez. A készleten lévő termékek esetében a kiszállítást 2-5 munkanapon belül tudjuk teljesíteni a megrendelést követően.
8. A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása max. 2 munkanapon belül megtörténik.
9. Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a kiszállítással kapcsolatos információkról. Egyeztetés, kérdés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy írjon e-mailt.
9. A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni.
10. Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia
10.1 Ön 14 naptári napon belül jogosult indoklás nélkül elállni a vásárlástól, amennyiben elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát eljuttatja hozzánk.
10.1.1 elektronikus formában az info@medfood.hu e-mail címre vagy
10.1.2 termék mellé elhelyezve, visszaküldéskor vagy
10.1.3 külön csomagolásban címünkre visszaküldve (MedFod Kft, 2045. Törökbálint, Liget u 8.. emelet)
Elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a megrendelt termék(ek) átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
10.2 Visszaküldés menete
A terméket a MedFood Kft. részére postai úton szükséges eljuttatni.
Cím: MedFood Kft.
2040. Budaörs, Sport utca 6. fszt. Rendelő
A visszaküldést kizárólag postai küldeményként/csomagként tudjuk elfogadni. Utánvéttel terhelt küldeményt nem áll módunkban átvenni. Kérjük, hogy a visszaküldött terméket – saját érdekében - mindig tértivevénnyel adja fel, hogy a későbbiekben igazolni tudja a visszaküldés tényét.
A visszaküldéssel kapcsolatos költségek Önt terhelik!
10.3 Visszatérítés menete
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a nálunk vásárolt terméket/termékeket csak eredeti bontatlan csomagolásban áll módunkban visszavásárolni!
Az áru visszaérkezését követően, 14 naptári napon belül visszatérítjük a termék vételárát.
A vételár visszatérítése banki utalással történik, melyhez szükséges bankszámlaszáma rögzítése, tekintettel arra, hogy a banki utalás Ön, mint vásárló számára gyorsabb és költséghatékonyabb visszafizetést jelent, mint más, a termék fizetésekor használt fizetési mód. A vételár visszatérítésére kizárólag az elállással érintett termék kézhezvétele után kerül sor.
A visszatérítést visszatarthatjuk addig, ameddig vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt postai úton megküldte részünkre: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A visszaküldésnél kérjük, ne felejtse el az általunk kiállított számlát is visszaküldeni.
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet szövegét letöltheti a Nemzeti
11. Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!
12. Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CV törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a vásárlóhoz az értesítés emailen 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak a "Kapcsolat" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben az info@medfood.hu-ra eljuttatott kérelemmel van lehetőség.
13. Panaszkezelés rendje
13.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
139.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
13.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
13.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
13.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben első fokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
13.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.
13.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
13.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
13.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
13.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
13.11. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
14. Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://webshop.medfood/adatkezelesi-es-adatvedelmi-tajekoztato-39